browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Fredag d. 19. Juli

Posted by on July 19, 2013

Vores sidste hele dag i det første hus er ved at være til ende.

Dagen har budt på lidt af hvert.. Vejret startede meget godt ud i formiddag. Vi satte os i bilen og kørte på jagt efter frugtboden som vi stadig ikke har fundet.. og samtidig lidt på opdagelse i området.

Vi startede med at køre næsten op til toppen af “vores” bjerg hvorfra vi gik 1,2 km stejlt opad en sti belagt med knuste store sten. Udsigten deroppe fra var helt enestående! Turen ned igen var om muligt lige så hård som opturen!

Vi kørte videre i vores søgen efter den famøse frugtbod. Den fandt vi ikke, men vi fik en flot tur ud af det. Vi kom omkring flere små byer… La Bastide, Montferrat, Château Double og ikke mindst Bargemé, som er en meget lille landsby helt oppe på toppen af et bjerg med meget stejle bjergsider.. Man kan ikke køre ind i byen, men parkerer udenfor og går ind. Der ligger en ruin fra en fæstning som vi besøgte… også en kirkegård fandt vi…

Til sidst vendte vi næsen hjemad da forsamlingen efterhånden var sultne… Jeg gik til byen og handlede ind til aftensmad. Frederik, Karoline og Maya tog en tur i poolen efter at have fået lidt at spise, og Dennis og Daniel kørte ud igen for at finde frugtboden, hvilket endelig lykkedes… De kunne simpelthen ikke affinde sig med at vi ikk havde fundet den, og mente lige at vide hvilken vej de skulle køre….

Jeg blev hentet så jeg kunne få handlet ind…. fantastisk, siger jeg bare!! Der findes simpelthen ikke bedre! Det er helt imponerende hvad man kan købe af overdimensioneret frugt og grønt… og det smager himmelsk… ikke modnet i en bil på vej til butikken!

På tilbagevejen fik vi så også lige fornøjelsen af at hilse på en bjergged!

Tagboksen er igen monteret på bilen, hvilket blev gjort i bragende tordenvejr! Og det skal siges at når det tordner her, så tordner det sgu…! Det meste af vores grej er pakket, og vi glæder os til at se det nye hus i morgen.